Pakar Telah Menamakan Standard Kecantikan Wanita Yang Baru

Pakar Telah Menamakan Standard Kecantikan Wanita Yang Baru
Pakar Telah Menamakan Standard Kecantikan Wanita Yang Baru

Video: Pakar Telah Menamakan Standard Kecantikan Wanita Yang Baru

Отличия серверных жестких дисков от десктопных
Video: KECANTIKAN GADIS RUSIA INGIN BAWA PULANG 2023, Januari
Anonim

Pakar Rusia menyebut badan yang sempurna, bibir yang dipam dan rapi yang berlebihan sebagai "anti-trend". Komen mereka dipetik oleh Komsomolskaya Pravda.

9 September adalah Hari Kecantikan Antarabangsa. Untuk menghormati ini, pakar yang bekerja di industri kecantikan membincangkan standard kecantikan wanita yang baru.

Oleh itu, dalam temu bual, stylist Vlad Lisovets menyatakan bahawa parameter ideal hanya relevan untuk catwalk.

“Keanekaragaman dan keperibadian kini dalam trend. Seorang wanita cantik dibezakan dengan sifat jelek oleh karisma batin, yang dibaca dalam rupa, senyuman, dan wajah. Rusia selalu hidup menurut undang-undangnya sendiri, tetapi saya fikir tidak lama lagi trend baru akan sampai kepada kita. Orang-orang bosan membuat diri mereka sendiri daripada siapa mereka sebenarnya. Untuk kelihatan sempurna adalah pekerjaan yang sangat besar, wanita ingin berehat,”katanya.

Menurut blogger kecantikan Elena Krygina, hari ini walaupun penyimpangan yang jelas dari standard akan menjadi menarik dan cantik. Sebagai contoh, dia menyebut ciri penampilan seperti "juling yang menarik" dan tahi lalat.

Ahli psikologi Lyudmila Polyanova, calon sains sosiologi, juga berbicara mengenai kecenderungan ke arah alam semula jadi dan menekankan kesannya kepada masyarakat.

"Contohnya, rambut rimbun menunjukkan bahawa seorang wanita dapat menghangatkan dirinya dan bayinya. Pinggul lebar menunjukkan kesuburan umum. Gaun bergaya dengan pinggang tinggi dan sedikit kehamilan yang diandaikan berada dalam kategori yang sama,”katanya.

Wartawan penerbitan menjelaskan bahawa pada tahun 90-an wanita harus bertahan hidup, jadi potongan rambut pendek dan badan tipis adalah perkara biasa di antara mereka.

Namun, kemudian fesyen untuk keibuan muncul, akibatnya lelaki, pada tahap naluri, mulai memilih wanita yang sihat dan dapat melahirkan anak.

Sebelumnya pada bulan September, terungkap bahawa orang-orang Rusia telah menyelamatkan hiburan demi penampilan setelah rejim pengasingan dicabut. Menurut statistik syarikat IT "Evotor", perolehan salon kecantikan di negara ini menurun hanya dua peratus, sementara pemeriksaan rata-rata meningkat 12 peratus dan berjumlah 1,715 rubel. Telah diperhatikan bahawa penduduk Wilayah Leningrad paling prihatin dengan penampilan mereka: pemeriksaan salon rata-rata meningkat sebanyak 34 peratus.

Popular oleh topik